Onze klanten vertellen…

Nathalie Guidé

Wat ons vooral is opgevallen is dat het aantal effectieve deals uit social media opmerkelijk is gestegen sinds onze samenwerking met Content Makers. Vroeger werd onze social media wel bemand, maar niet op een structurele manier. Door er structuur en ritme in te brengen zien we ook de resultaten.  De kwaliteit van onze sociale media en blog is nu ook eindelijk op het niveau van onze expertise!

Nathalie GuidéMarketingverantwoordelijke DGI Bedrijfsvastgoed
Véronique Lecluyse

Zonder Content Makers hadden we niet zo kunnen groeien. Alleen al de eerste 6 maanden leverde dat 10-tallen extra klanten op.

Véronique LecluyseZaakvoerster Dieet Lecluyse
5 snelle vragen aan onze klant Dieet Lecluyse.

5 snelle vragen aan onze klant DIEET Lecluyse.We zijn in januari 2016 beginnen werken aan de online marketing van Dieet Lecluyse. Een super toffe klant waar we heel graag voor werken. Een klant waar we energie van krijgen. Een klant die zelf ook enthousiast wordt van onze wilde ideeën, ook al is het soms even uit de comfort zone. Het is bijvoorbeeld niet evident om zelf als zaakvoerster voor de camera te spreken. Dat geldt ook voor onszelf. Ook onze Maarten Rottiers is een drempel over gemoeten om zichzelf zo in the picture te zetten. Maar sinds we dat doen, worden we er wekelijks over aangesproken. We hebben nog nooit zoveel aanvragen gekregen van potentiële klanten.Tot 2015 deed zaakvoerster Véronique Lecluyse haar marketing zelf. Maar vlot ging dit niet, zei ze ons in het najaar van 2015. Haar werkweek zat vol met haar gewone werk voor de klanten. Daar bovenop deed ze zelf haar online marketing: Facebook posts, blogartikels schrijven, e-mailings uitsturen, … Ze merkte dat dit nodig was om nieuwe klanten aan te trekken. Maar de tijd en kennis ontbrak om het goed te doen. Continuïteit is cruciaal. Enkel als je wekelijks online zaait, werkt het. Niet evident met een druk bedrijf. Dieet Lecluyse wou in 2016 ook met video’s starten, maar wist niet hoe er aan te beginnen en welke onderwerpen ze moesten behandelen. We zijn dan ook blij dat wij dit hebben mogen uitdenken en vorig jaar hun eerste video’s hebben mogen maken. Verder maken we hun online marketing strategie om meer én de juiste klanten aan te trekken. We schrijven ook maandelijks een blogartikel met tips & tricks over diëten, dat wordt verspreid via Facebook, e-nieuwsbrieven en hun site. Dat is het leukste aan onze job: onze klanten enthousiast zien worden van onze inbreng, dat ze veel positieve reacties krijgen, dat het extra klanten oplevert... En ook niet onbelangrijk: zaakvoerster Véronique Lecluyse heeft nu tijd over om meer te sporten, uit te gaan eten of uitstapjes te doen met haar familie. Dat was voor haar ook heel belangrijk. Ze heeft geen zorgen meer over haar online marketing. Ze moet dit niet meer "na haar uren" doen. Wij zorgen dat er op tijd het nodige gebeurt. En daar worden wij dan weer blij van!

Publié par Contentmakers sur jeudi 2 mars 2017

Onze klanten zijn KMO’s die willen groeien.

Ze hebben allemaal enkele kenmerken gemeen:

      • Ze hebben geen uitgebreide sales- en marketingafdeling.
      • Ze hebben intern te weinig tijd of kennis om hun online marketingaanpak en sociale media te professionaliseren.
      • Ze krijgen nieuwe klanten via mond-tot-mondreclame, maar willen meer van die kwalitatieve klanten.
      • Onze klanten zijn voornamelijk kmo’s van 1 tot 50 werknemers.
      • Onze klanten zijn niet de goedkoopste op de markt.
        Maar hun prijs-kwaliteitverhouding zit zeer goed. Het zijn goed draaiende bedrijven die vol passie ondernemen. Ze maken het verschil door hun goede kwaliteit, persoonlijk contact en service. Ze hebben veel tevreden klanten. Hun aanbod en strategie zit goed. (Wij werken dus niet voor multinationals en prijsbrekers die met korting staan te zwaaien of de laagste prijs aanbieden)
      • Ze willen minder zorgen over hun online marketing en sociale media.
        Wij van Content Makers zorgen voor tijdswinst bij onze klanten. Wij zijn een echte partner die zorgt voor de opmaak van de strategie tot en met de uitvoering en rapportage.
      • B2B en B2CWe hebben bedrijven als klant in de B2B en B2C, en zowel leveranciers van producten als van diensten.
      • Wij werken ook voor vzw’s, gemeenten, steden en overheidsinstanties
        Zij willen via de online kanalen (sociale media, website, e-nieuwsbrieven, …) beter communiceren met hun leden of inwoners. De online kanalen zijn uiterst geschikt om hun boodschap bij een breder publiek bekend te maken, nieuwe leden aan te trekken of extra draagvlak te creëren voor hun visie of project.

 

Onze klanten vertellen…

Kristof Verhasselt,

Wij doen met Jobat wekelijks een beroep op de talenten van Content Makers, en dit sinds 2009. Met als doel het genereren van traffic naar onze website www.jobat.be enerzijds en de volledigheid van onze informatie rond rechten & plichten, solliciteren en carrière anderzijds.
Een onderwerp tot in de diepte uitspitten, het advies van de nodige deskundigen inroepen, een onderwerp op een overzichtelijke en begrijpbare manier voor iedereen neerpennen … Content Makers kan en doet het allemaal.

Kristof Verhasselt, Digital Traffic & Content Manager jobat.be en vroom.be
Gerard Vranckx,

De video brengt een perfect sfeerbeeld van het event dat we organiseerden. Hierdoor krijgt de potentiële exposant en bezoeker een goed idee van wat hen te wachten staat voor ons volgend event. Het aantal exposanten en bezoekers voor de 2e editie is gestegen, mede dankzij de video reportage.

Gerard Vranckx, Zaakvoerder Assistant Club
Peter De Troch

De video werd zeer goed onthaald. In deze tijd van ‘beeldcultuur’ is het een bevestiging dat video ook een zeer geschikt middel is voor interne communicatie.
De werknemers vonden het een moderne en dynamische aanpak. Er was gezorgd dat elke divisie in beeld kwam en dat elke medewerker een stukje van zichzelf herkende.

Peter De TrochHead of Corporate Communications Bosch Benelux
Tom Dijckmans,

Wij werkten met de gemeente Wijnegem op een aangename en efficiënte manier samen. We kozen voor een video om onze inwoners op een duidelijke en aantrekkelijke manier info te geven over een lopend groot project in onze gemeente. Deze video werd heel positief onthaald : door inwoners, personeel en politiek. Voor herhaling vatbaar !

Tom Dijckmans, 2de schepen Wijnegem