Wil je meer kwalitatieve leads voor je bedrijf?

Dan is één ding heel cruciaal. De afstemming van je sociale media strategie op je huidige sales proces en aanbod.

Onze raad: vertrek vanuit je huidige sales proces

De manier hoe nu een verkoop tot stand komt moet je niet veranderen. Op basis daarvan leg je je sociale media strategie vast. Hoe zullen online marketing en sociale media zorgen voor méér potentiële klanten in je sales funnel?  Voor kmo’s is online marketing de beste manier om een hogere (én permanente) instroom in de sales funnel te realiseren. (Maar: het werkt uitsluitend als je sociale media strategie goed zit.)

Je sales team volgt de leads van sociale media op

De brug slaan tussen online marketing en persoonlijk face-to-facecontact is een krachtige overtuigingsfactor voor potentiële klanten. Je sociale media zorgen ervoor dat je kwalitatieve leads aantrekt én ze zorgen voor een voorselectie: alleen de echt geïnteresseerde potentiële klanten blijven over.

Daarna is het aan het sales team om die leads op te volgen en de verkoop te sluiten.

Eén voorbeeld van een mogelijke flow:

3 fasen

Nu contacteren potentiële klanten je bedrijf wellicht af en toe via de website en sociale media? Maar het grootste deel van jullie websitebezoekers en volgers op sociale media neemt geen contact op. Via een professionele online marketingstrategie kan je dat verhelpen. In 3 fasen zorgen we ervoor dat we ook degenen die niet spontaan contact zouden opnemen, toch nog verleiden om jullie te contacteren. We doen dit via sociale media posts, online advertenties en e-mails.

Sociale media als lead generator

Sociale media zijn een ‘lead generator’ die (automatisch) op de achtergrond zorgt voor de instroom van leads. Je sales team kan werken met de lijst van warme leads die wordt gegenereerd door je sociale media. Dit is een lijst van potentiële klanten die interesse hebben in je bedrijf en aanbod. Ze hebben jullie zelf hun contactgegevens bezorgd (bv. via een invulformulier op jullie site of op jullie sociale media) en zitten dus in de juiste fase van de customer journey.

Meer info?

KLANTENCASE Succes Koffie
141 nieuwe leads via sociale media

ONZE OPDRACHT

Via online marketing en sociale media zorgen dat meer bedrijven klant worden van Succes Koffie.  Door ruim op tijd, naast horeca, een tweede doelgroep en productcategorie uit te bouwen, spreidt Succes Koffie het risico en stimuleren ze hun groei.

DOELGROEP

Werknemers in bedrijven, om op die manier een verkoop tot stand te brengen tussen Succes Koffie en die bedrijven (B2B).

ONZE WERKWIJZE

We werkten een overkoepelende naam uit: #StraffeCollegas
Hieronder vallen alle sociale media en online marketing posts en acties.

Intensieve samenwerking met Succes Koffie.

  • We ondersteunen Succes Koffie bij het opmaken van hun content marketingstrategie.
  • We vertalen dit naar een sociale media strategie en plan.
  • We detailleren dit in een content kalender.
  • We creëren video’s en andere content voor hen.
  • We maken een e-mail automation strategie, e-nieuwsbrieven, landingspagina’s op de website, …
  • We posten en adverteren de content op hun sociale media om zo de juiste B2B doelgroep te bereiken.

Strategie

1.

Content plan

2.

Creatie

3.

Content adverteren

4.

HET RESULTAAT

141 nieuwe B2B leads

In totaal vulden 141 potentiële klanten uit de doelgroep hun contactgegevens in op de Succes Koffie website en Facebook-pagina. Deze contacten worden opgevolgd door het sales team van Succes Koffie. 141 nieuwe potentiële klanten via sociale media, en dat voor een nieuwe doelgroep! Op die manier creëer je dus een online campagne om dan offline persoonlijk een relatie op te bouwen met die potentieel nieuwe klanten.

Ook voor jouw bedrijf?